Zielona pracownia w Czerwionce-Leszczynach
Uczniowie gimnazjum przedstawili krótki program artystyczny, przybliżyli także cele utworzenia pracowni biologiczno-geograficznej „Ziemia - wyspa zielona”.
Symbolicznego przecięcia wstęgi, otwierającej nowoczesną pracownię dokonali: Burmistrz Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny Wiesław Janiszewski, Kierownik Zespołu Ochrony Przyrody, Edukacji Ekologicznej i Profilaktyki Zdrowotnej WFOŚiGW w Katowicach Ewa Cofała oraz dyrektor ZS nr 3 Małgorzatą Marciniak. Uczniowie zaś zaprezentowali zastosowanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych.
Nowa pracownia o nazwie „Ziemia - wyspa zielona" powstała ze środków WFOŚiGW w Katowicach oraz środków własnych Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny (łącznie ok. 50 tys. zł). „Nasza poprzednia sala lekcyjna do zajęć biologii, przekształciła się w nowoczesną, prawdziwą ekopracownię biologiczno-geograficzną na miarę XXI wieku” - podkreślali uczniowie.
W sali wymieniono wykładziny, pomalowano ściany. W tak przygotowanym pomieszczeniu ustawiono nowe meble. Całość zaaranżowano w trosce o komfort pracy i zabawy uczniów.
„Pracownia wzbogaciła się w doskonały sprzęt multimedialny. Stanowią go: projektor, rzutnik urządzenie wielofunkcyjne, wizualizer, wysokiej klasy mikroskop, eduromy do nauczania biologii i geografii, plansze interaktywne. Zakupiono również wiele pomocy dydaktycznych do prowadzenia obserwacji w terenie, zarówno tych mikro- jak i makroskopowych. Mamy sprzęt laboratoryjny, przenośne mikroskopy kieszonkowe, lupy, zestawy do analizy czystości wód, gleby, minerałów, lornetki i teleskop, który posłuży do obserwacji przyrodniczych jak i astronomicznych. Prowadzenie badań astronomicznych uatrakcyjni również wiele wspaniałych urządzeń, takich jak; tellurium, model układu słonecznego, modele Ziemi z jej biegunami magnetycznymi, modele do badania energii odnawialnej” - wyliczała dyrektor ZS nr 3 Małgorzata Marciniak.
W zasobach ekopracowni znalazły się także liczne pomoce pozwalające poznać budowę anatomiczną człowieka oraz zwierząt i roślin. Nowoczesny fantom do resuscytacji pozwoli uczniom zgłębić tajniki udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Na zajęciach w tzw. „małych eksperymentariach" uczniowie będą mogli się poczuć jak młodzi naukowcy i odkrywcy tajemnic świata.
„Gratuluję szkole opracowania wspaniałego projektu i pozyskania środków zewnętrznych z puli Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – powiedział burmistrz W. Janiszewski. - Mam nadzieję, że pracownia w istotny sposób wpłynie na efekty kształcenia, uatrakcyjni proces lekcyjny i przyczyni się do wzrostu zainteresowania uczniów naukami przyrodniczymi”.
MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?