Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont torów w Leszczynach: Pociągi towarowe wrócą na trasę do Knurowa

Barbara Kubica
ARC
Remont torów w Leszczynach: Pociągi z węglem, jadące z kopalni Knurów-Szczygłowice do rybnickiej elektrowni, nie będą już musiały kursować przez Gliwice, Kuźnię Raciborską i Rudziniec Gliwicki. Trasa ich przejazdu skróci się nawet o dwie godziny. Wszystko dlatego, że tory pomiędzy stacjami kolejowymi w Leszczynach i Knurowie w końcu zostaną wyremontowane.

Remont torów w Leszczynach: Na nieczynną od lat trasę wrócą pociągi towarowe

Remont torów w Leszczynach: W pierwszej kolejności sprawi to, że na 6-kilometrowy odcinek pomiędzy miastami wróci transport towarowy, choć wielu mieszkańcom regionu marzyłoby się także przywrócenie transportu pasażerskiego.
- Efektem inwestycji Polskich Linii Kolejowych będzie przywrócenie ruchu między Knurowem a Leszczynami. Linia ta ma bardzo ważne znaczenie w transporcie towarowym. Stanowi podstawową trasę przewozu węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego. Usprawni to także połączenie Śląska z portami w Świnoujściu, Szczecinie i Gdyni - mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na inwestycję kolejowa spółka wyda 25 milionów złotych. - Rewitalizacja nieczynnego od 2008 roku odcinka obejmuje wymianę toru, 4 rozjazdów, przebudowę sieci trakcyjnej oraz remont 4 przepustów i wiaduktu. Dzięki rewitalizacji pociągi będą mogły jechać krótszą o 50 km trasą, zamiast dotychczasowej - mówi Karniewski. Po przeprowadzonym remoncie na wspomnianej trasie pociągi będą mogły kursować z prędkością 70 km na godzinę. Prace rozpoczną się w maju i potrwają do końca roku.
Przed laty pociągi kursujące pomiędzy Rybnikiem, przez Leszczyny, do Knurowa i dalej do Zabrza-Makoszowy, była popularna wśród mieszkańców regionu. Pociągami do pracy dojeżdżali przede wszystkim pracownicy kopalń. Czy przywrócenie pociągów pasażerskich na tej trasie jest możliwe?
- Koleje Śląskie rozważały zasadność wprowadzenia nowej relacji Rybnik-Gliwice, jednak - przynajmniej na razie - nie zdecydowaliśmy się na taki krok. Faktem jest, że linia przebiega z dala od większości osiedli, nawet w przypadku zbudowania dodatkowych przystanków. Oznacza to, że dla osób np. z Knurowa i Szczygłowic oferta transportu kolejowego nie byłaby tak atrakcyjna jak inne środki lokomocji - mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czerwionkaleszczyny.naszemiasto.pl Nasze Miasto